Gry-Wenche Halvorsli forteller at Boys of Europe skiller seg ut i forhold til andre butikker, fordi de samarbeider veldig godt med designerne. Foto: Isabell Chloe Borgsø.

– Hele Norge er på salg!

–Jeg har alltid vært glad i mote, og man ser og dømmer andre etter førsteinntrykk. Man ser fort hvem som følger med på moten eller ikke.  Jeg er ikke så opptatt av at moten skal være moteriktig, men jeg mener det du kler deg i skal reflektere den du er.

Gry-Wenche Halvorsli har jobbet med mote siden hun var 18 år. Hun har erfaring som kosmetisk hudpleier og personlig shopper.

Halvorsli elsker å jobbe med menneskers ulike kroppsfasonger, stiler og farger. 

–Jeg plasserer kunden i prøverommet, og kommer med varer til kunden. Slik får kunden prøvd og sett hva han liker, og i tillegg utfordret stilen sin.

Butikksjefen skryter av kjeden sin.

– Det er et artig konsept å jobbe i, vi har kontakt med designene som lager klærne, de forklarer hvorfor de lagde plaggene og hvor de har hentet inspirasjonen fra.

Hun beskriver stilen sin som klassisk pin up og er inspirert av det feminine fra 50-tallet.

– Noen ganger følger jeg bare humøret og tar på meg det jeg har lyst til. Av og til følger jeg trender. Jeg synes det er gøy å følge med sminketrender og kombinere plagg og sminke. Noen dager mer man edgy, andre dager litt chill, i den nedre skalaen av trendbildet.

Gry-Wenche Halvorsli er inspirert av den amerikanske pin up stilen. Foto: Isabell Chloe Borgsø.

Hvordan vil du beskrive deg selv som person?

–  Jeg vil beskrive meg selv som sprudlende og bestandig blid.

– Hva er de største utfordringene med å drive en klesbutikk?

– I og med at bransjen har veldig mye salg, så forventer folk at de skal få ting veldig billig. De skjønner ikke at prisen er høyere for klær av god kvalitet, lagd av dyrere stoffer. Så det som er den største utfordringen i dag er at hele Norge er på salg.

– Hva motiverer deg til å gjøre ditt beste?

– Mennesker motiverer meg. Det å se folk som kommer inn i butikken, som enten har en dårlig dag eller har dårlig selvtillit, for så å gå gledesstrålende ut av butikken med en selvtillit som er ti ganger høyere.

– Hva er det viktigste for å lykkes i ditt yrke?

– God service! Det å kunne se mennesker rett inn i øyene og være forberedt på å gjøre sitt beste er viktig. Du bør også tilpasse deg etter kundens behov.

Kragen i fokus på trendbildet. Foto: Isabell Chloe Borgsø.

– Hva gjør du om fem år?

– Jeg trives veldig godt her, og ser for meg å jobbe i det samme yrket og den samme jobben om fem år.

– Hva er du mest stolt over å ha vært med på i jobben din?

– Jeg har vært med på å øke andres bedrifter inntekt betraktelig, og de resultatene synes jeg er kjempeartig.

– Hva blir vårens største trender?

 Vi kommer litt tilbake til 70-tallet, med en del snipper, blomster og blonder. Spreke farger og kombinasjoner. Fargen grønt gjør et comeback og vi vil se mye av store og små krager.

Debatt
Bodø Nu oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.