– Det er veldig artig, sier Irene Skiri i Saltdalsbygg om den enorme fremgangen. Foto: Mariell Tverrå Løkås

Saltdalsbygg med hele 48 millioner kroner i pluss

Saltdalsbygg, som blant annet står bak merkenavnet Saltdalshytta, økte omsetningen med hele 50 prosent i 2016 – til 550 millioner kroner.

Resultat før skatt kom på 48 millioner kroner – mot 35 i 2015.

– Vi opplever at det er et veldig godt marked, spesielt på fjellet i Sør-Norge, sier administrerende direktør Irene Skiri til Dagens Næringsliv. 

Starten på inneværende år lover også godt:

– Vi har rundt 30 prosent vekst i ordrereserven og ser at det er veldig stor etterspørsel, så det er veldig artig, sier Skiri.


Debatt
Bodø Nu oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.