Are Stokstad er strålende fornøyd med å ha Nu Publishing med på laget.

Amedia-sjefen: – Jeg er beæret og stolt!

Skrevet av Sindre Kolberg
06.12.2019 14:38 - OPPDATERT 09.12.2019 11:00

Konserndirektør Are Stokstad mener oppkjøpet av Nu Publishing styrker mediemangfoldet. Ikke bare i Bodø, men i resten av landet.

– Jeg er beæret og stolt!

Det sier konsernsjef i Amedia, Are Stokstad, til Bodø Nu. I dag ble det kjent at lokalavis-giganten kjøper opp Nu Publishing, og med det overtar eierskapet til Bodø Nu, Rana No og Vefsn No.

– Vi har stor tro på journalistikk som forretningsidé. Når vi nå overtar en kruttsterk merkevare representerer det startskuddet på en storsatsing på lokaljournalistikk, sier Stokstad.

– Amedia har eid Avisa Nordland i 17 år. Hvordan har du følt på konkurransen mot Bodø Nu?

– Dere har vært "state of the art". Irriterende flinke. Det har blitt lagt merke til langt utenfor bygrensene i Bodø. Dere har holdt veldig høy kvalitet på journalistikken, leserne har slutta opp om dere, og dere har holdt en bra gründermentalitet hele veien. Den mentaliteten håper jeg vedvarer, for det blir en tøff kamp fremover også.

– Nå blir det lokal aviskrig i Bodø mellom to Amedia-eide aviser. Hvordan ser du på det?

– For oss er det kun positivt å ha to aviser i samme by. Aviskonkurranse er kjernen i det vi driver med, og vil føre til mer abonnementsvekst fremover. Det er jeg overbevist om.

– Hvis du ser inn i glasskula: Hvordan er situasjonen i Bodø om fem år?

– Om fem år er jeg sikker på at Bodø har to aviser som konkurrerer beinhardt. Og det er Bodø Nu og Avisa Nordland.

[annonse]

Debatt
Bodø Nu oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.