Denne kommentaren gir kun uttrykk for denne journalistens meninger.
Jeg har vært borti bussproblematikken i Bodø før: «Det provoserer meg at Bodø har storbyambisjoner mens vi mangler et såpass viktig tilbud» Hvordan kan man ha forhåpninger om et bilfritt Bodø, når kollektivtilbudet verken er dekkende for folk på Nordsia, Rønvika, Tverlandet/Hopen, eller for folk som ønsker å komme seg ut i marka. Ei heller er det rimelig nok. En enkeltbillett koster faktisk hele 42,-. En stor økning fra 2017, da man lanserte mobilappen Billett Nordland. Da skulle det bli både billig og brukervennlig å benytte seg av mobil i stedet for kontantbetaling, som da kostet 42. Mobilbillett skulle da koste 33 kroner. Nå har de lyktes i å få alle over på «app», og da øker man rett og slett prisene. Det synes jeg er verken billig eller brukervennlig.
Bodø Nu-journalist Andreas Sandnes Olsen ønsker lavere billettpriser for buss . Foto: Anette Tjemsland
«Bodø vil aldri bli i nærheten av bilfritt. De nye billettprisene for buss er et bevis på det»
Billettprisene for buss øker. Det samme gjør ambisjonene her til lands. Bodø skal bli en kollektivby, men det er bare en fjern drøm nå.
Saken fortsetter under annonsen.
[annonse]
Saken fortsetter under annonsen.
[annonse]
Les mer om:
BodødebattDebatt
Bodø Nu oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.
Les også