Salgssjef Christine Ilstad og Rolf-Cato Raade er stolte over den siste utgivelsen fra markedsavdelingen i Bodø Nu. Foto: Andreas Sandnes Olsen
Det sier markedssjef Rolf-Cato Raade og salgssjef Christine Ilstad om Bodø Nus nyeste magasin, Lederne, hvor det presenteres portrettintervjuer med hele 26 ledere i Bodøs næringsliv. De er svært fornøyde med å ha fått med seg alt fra de minste bedriftene, til selskaper med over 1000 ansatte.
– Vi er overveldet over den positive responsen vi har fått. Mange har virkelig bydd på seg selv.
Raade og Ilstad, som nylig ble ansatt i Bodø Nu forteller at de var spente da de skulle gå løs på arbeidet med magasinet.
– Før vi startet med Lederne var vi usikre på responsen vi ville få i markedet. Når vi så endte opp med godt over 20 ledere fra forskjellige bedrifter, kan man si at vi er svært fornøyde med resultatet.
Magasinet distribueres fredag, og vil være å finne i alle postkasser i Bodø kommune.
– Sjeldent
De forteller at dette magasinet byr på noe helt unikt.
– Ved å lese magasinet vil man få innsikt og en annen forståelse av mange kjente og ukjente profiler i byen.
Flere av lederne har virkelig åpnet seg.
– De forteller mye om sin bakgrunn og historie, ting som man ikke visste om. Mange deler raust av sine private tanker, sier Raade og Ilstad.
– Om det ikke er unikt, er det i alle fall ganske sjeldent.
Fokus er naturligvis også på lederskap.
– Hva er viktig for dem og deres bedrift, og hva de gjør som ledere for å lykkes så bra som mulig.
– Vi erfarte at mange av lederne framstår som skikkelige omsorgspersoner og at myke verdier verdsettes.
Noe annet som gikk igjen var at mange utviser stor grad av tillit overfor sine ansatte.
– Det er noe som går igjen hos flere.
Takker produsenten
Det er i stor grad takket være innholdsprodusent Rune Nilsen at de sitter igjen med et resultat som de er såpass stolte over.
– Nilsen er en kjemperessurs til å lage innholdsartikler med tekst og foto. Det gjør salgsjobben vår lettere når vi får jobbe og samarbeide med en slik ressurs.
Nå ser de fram mot å publisere flere slike magasiner, innenfor ulike tema.
Et bolig- og interiørmagasin kommer allerede i slutten av april, deretter kommer et reiselivsmagasin i mai, samt et miljø magasin like over sommeren. Om et år kommer en ny utgave av Lederne. Der gjelder det å være rask for å sikre seg plass, sier Ilstad og Raade.
– Innholdsproduksjon er et satsningsområde i Bodø Nu, og vi gleder oss svært til veien videre, avslutter Raade og Ilstad.