Salgssjef Christine Ilstad og Rolf-Cato Raade er stolte over den siste utgivelsen fra markedsavdelingen i Bodø Nu. Foto: Andreas Sandnes Olsen

Byr på unikt innblikk i 26 bedriftsledere: – Mange har virkelig bydd på seg selv

Skrevet av Andreas Sandnes Olsen
25.02.2021 18:00 - OPPDATERT 25.02.2021 21:49

– Det er første gang Bodø Nu gir ut et slikt magasin.

Det sier markedssjef Rolf-Cato Raade og salgssjef Christine Ilstad om Bodø Nus nyeste magasin, Lederne, hvor det presenteres portrettintervjuer med hele 26 ledere i Bodøs næringsliv. De er svært fornøyde med å ha fått med seg alt fra de minste bedriftene, til selskaper med over 1000 ansatte. 

– Vi er overveldet over den positive responsen vi har fått. Mange har virkelig bydd på seg selv.

Raade og Ilstad, som nylig ble ansatt i Bodø Nu forteller at de var spente da de skulle gå løs på arbeidet med magasinet. 

– Før vi startet med Lederne var vi usikre på responsen vi ville få i markedet. Når vi så endte opp med godt over 20 ledere fra forskjellige bedrifter, kan man si at vi er svært fornøyde med resultatet.

Magasinet distribueres fredag, og vil være å finne i alle postkasser i Bodø kommune. 

– Sjeldent

De forteller at dette magasinet byr på noe helt unikt.

– Ved å lese magasinet vil man få innsikt og en annen forståelse av mange kjente og ukjente profiler i byen. 

Flere av lederne har virkelig åpnet seg. 

– De forteller mye om sin bakgrunn og historie, ting som man ikke visste om. Mange deler raust av sine private tanker, sier Raade og Ilstad. 

[annonse]
– Om det ikke er unikt, er det i alle fall ganske sjeldent. 

Fokus er naturligvis også på lederskap. 

– Hva er viktig for dem og deres bedrift, og hva de gjør som ledere for å lykkes så bra som mulig. 

– Vi erfarte at mange av lederne framstår som skikkelige omsorgspersoner og at myke verdier verdsettes. 

Noe annet som gikk igjen var at mange utviser stor grad av tillit overfor sine ansatte. 

– Det er noe som går igjen hos flere.

Takker produsenten

Det er i stor grad takket være innholdsprodusent Rune Nilsen at de sitter igjen med et resultat som de er såpass stolte over. 

– Nilsen er en kjemperessurs til å lage innholdsartikler med tekst og foto. Det gjør salgsjobben vår lettere når vi får jobbe og samarbeide med en slik ressurs.

Nå ser de fram mot å publisere flere slike magasiner, innenfor ulike tema. 

Et bolig- og interiørmagasin kommer allerede i slutten av april, deretter kommer et reiselivsmagasin i mai, samt et miljø magasin like over sommeren. Om et år kommer en ny utgave av Lederne. Der gjelder det å være rask for å sikre seg plass, sier Ilstad og Raade.

– Innholdsproduksjon er et satsningsområde i Bodø Nu, og vi gleder oss svært til veien videre, avslutter Raade og Ilstad.