Flere av Telenors kunder har torsdag ettermiddag problemer med samtaler på mobil. Teleselskapet opplyser at de jobber med å løse problemene.
Telenor opplyser om problemene på Twitter. – Noen av våre kunder opplever sporadiske problemer med samtaler på mobil. Det jobbes med å løse situasjonen. Vi beklager til dem som er berørt, skriver Telenor. Feilen som førte til at flere av Telenors kunder hadde problemer med å ringe, er løst. Bjørn Amundsen, dekningsdirektør i Telenor, opplyser til TV 2 at de tekniske problemene ble løst klokken 12.35. – Vi har satt inn ytterligere tiltak for å sikre at tjenestene skal være stabile fremover, og for å finne ut av hva som forårsaket feilen, sier Amundsen. Telenor opplyste tidligere på dagen om problemene på Twitter. – Noen av våre kunder opplever sporadiske problemer med samtaler på mobil. Det jobbes med å løse situasjonen. Vi beklager til dem som er berørt, skrev Telenor. Kommunikasjonssjef Anders Krokan sier til TV-kanalen at feilen ikke skyldes noe eksternt, men han ønsker ikke utdype dette nærmere.