Fra venstre, markedssjef. Rolf-Cato Raade, markedsrådgiver, Daniel Kjelstrup. Festivalsjef, Ørjan Strand. Daglig leder og direktør, Ståle Pettersen. Konstitiuert redaktør, Truls Naas. Foto: Roar Wiik

Bodø Nu inngår storslått samarbeid: – Opptur er midt i blinken for oss

Det er bare måneder til den etterlengtede festivalen som varer i to dager. I år skal Bodø Nu være samarbeidspartner med Opptur.

Oppturfestivalen arrangeres i Bodø 29 til 30 juli i 2022. Årets utgave skal finne sted i den nye Rådhusparken/Solparken og det er ventet at rundt 6000 mennesker skal delta. For de som ikke har sjanse til å dra på festivalen er det heldigvis en mulighet for å få med seg den fantastiske musikken og stemningen. 

Oppturfestivalen skal nemlig direktesendes på Bodø Nu. 

Festivalsjef, Ørjan Strand sier han er svært glad for muligheten til å samarbeide med Bodø Nu. 

– Dette er spennende, sier han. 

Stor satsing 

Strand forteller han er imponert av Bodø Nu og viljen til å satse. 

– Bodø Nu virker å satse hardt på dette og jeg ser at avisen jobber hardt, mener han. 

– Hva tenker du om samarbeidet?

– Jeg tenker det passet seg veldig fint og samarbeidet er på rett tid og rett plass, jeg gleder meg. 

– Hva kan forventes av samarbeidet?

[annonse]
– Slik som jeg har forstått det, blir det direktesendt intervjuer av folk, artister som går fra scenen og mye mer. Det blir en flott måte å få tatt temperatur på helgen, en artig sak for fjærne og nære, mener festivalsjefen. 

Viktig at media er tilstede

I tillegg til over 6000 besøkende er det ventet store artister som Alan Walker, Matoma, Tix og mange flere. 

– De fleste artistene er sluppet, men vi har et slipp til med seks artister igjen. Jeg syns det er en artig sammensetning artister som er mainstream og populær. Vi retter festivalen mot unge voksne fra 18 til 30, men vi ser at musikken har endret seg og at det er en grei gjennomsnitt i alder, sier Strand optimistisk. 

Festivalsjefen er også glad på vegne av de som ikke får sjansen til å ta turen til festivalen, men som kan følge med på lokalavisen. På spørsmål hva det betyr for de som ikke kan delta i år, sier Strand følgende:

– Det vil gi et innblikk i det som skjer, også er det jo klart at det blir en kul greie inne på område med media tilstedet. Vi ser frem til å jobbe med Bodø Nu og den gode jobben som blir gjort rundt festivalen. Det blir liveoppdateringer, intervjuer av artister, anmeldelser og mer. 

Han fortsetter:

– Dette er en stor satsning for begge bedrifter, og ser for meg et spennende samarbeid. 

– En flott utfordring

Daglig leder og direktør i Bodø Nu, Ståle Pettersen sier dette er en fantastisk mulighet for lokalavisen. 

– Opptur er en festival i Bodø som er på et meget bra nivå på og det å komme inn som samarbeidspartner er gull for oss. Opptur en en festival vi ønsker å være en del av, sier han og legger til:

– Vi ser frem til å bevise hva vi duger til, dette er en flott utfordring for oss og vi er takknemlig for at vi får muligheten til å bidra. 

– Hvorfor har Bodø Nu gått inn i dette samarbeidet?

– Vi går inn fordi vi vet at vi kan bidra med noe. Vi sikter høyt og skal gjøre det vi kan og sette inn store ressurser, sier Pettersen. 

Viktig for lokalavisen

Bodø Nu er en avis som i hovedsak skriver for bodøfolk og Saltenregionen. 

– Dette er en kjempebra anledning for å bygge merkevaren Bodø Nu, sier han. 

– Hva kan våre lesere og fremtidige lesere forvente av dette samarbeidet?

– Det blir både nett-tv, intervjuer og god dekning som vi gleder oss til å bidra med på denne store festivalen. Etter to år med korona kan vi endelig få lov å levere en festival i byen.

I tillegg til å bygge merkevaren føler Pettersen at dette er en god mulighet til å bli bedre kjent med den yngre garden.

– Jeg tror dette er viktig for Bodø Nu som et produkt og lokalavis i Bodø. Det å nå yngre lesere er noe vi alltid jobber hardt med, og vi tror dette blir spennende. 

Stolte og ydmyke

Pettersen sier at denne muligheten er betydningsfult for alle involverte. 

– Det er veldig artig for oss å være med på et slikt arrangement, vi er både ydmyk og stolte over at vi skal levere kommersielt og redaksjonelt innhold på høyt nivå. Hele målet med dette samarbeidet er å gi en opplevelse til de flotte menneskene i Bodø, sier Pettersen optimistisk.

[annonse]
Han mener også at dette er en god mulighet for de ansatte.

– Det er god trening for de ansatte og det blir kult for de som jobber i Bodø Nu. Det blir en god utfordring. 

Pettersen fortsetter:

– Dette samarbeidet passer oss veldig bra, Opptur er midt i blinken for oss.

– Det er med på å befeste vår posisjon i Bodø

Sjefsredaktør i Bodø Nu, Espen Bless Stenberg er også svært fornøyd med samarbeidet. 

– Samarbeidet med Opptur har stor betydning for oss som lokalavis. Det er med på å befeste får posisjon i Bodø, og dette er en anerkjennelse vi skal ta godt vare på.

– Hva betyr dette for våre lesere og hva vil lokalavisen tilby?

– Vi er midt i planleggingsfasen, og ser fram til å vise leserne og Opptur-publikummet hva vi har å by på. Vi tar med oss inn solid streaming-erfaring i dette prosjektet, og gleder oss til å bruke dette under Opptur, sier Stenberg,

 

Debatt
Bodø Nu oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.