NULL STRESS: – Vi har bygget en butikk hvor det er god plass og hvor vi alltid har god tid. Det skal være null stress, bare gode vibrasjoner, sier Hege Aaserud Pedersen.

Alltid åpen
for det nye

De har vært i sentrum for begivenhetene i 105 år. Nå ser K. Hansen Optik frem til å bli en sentral del av den nye byen.


– Vi har overlevd to verdenskriger og en lammende pandemi, sier daglig leder Hege Aaserud Pedersen. 

Samtidig ser bedriften at sentrum lever i høyeste grad, hvor stadig nye aktører etablerer seg:

– Dette samtidig som at flere flytter inn i nye leiligheter. Du merker hvordan pulsen slår raskere og byens hjerte banker hardere, sier Aaserud Pedersen.

LYDEN AV FREMSKRITT
Hun har aldri fryktet at sentrum skulle dø, snarere tvert i mot. Og når hun kikker ut av vinduet på butikken, så råder det en hektiske byggeaktivitet på Hundholmen. Lyden av sirkelsag og pressluftbor er lyden av fremskritt.

Saken fortsetter under bildet.

SENTRUM LEVER: Rett på utsiden av butikken råder det en hektisk byggeaktivitet: – Sentrum lever som aldri før og sånn sett har vi en ideell plassering, sier Hege Aaserud Pedersen.

– For oss handler det utelukkende om å skape den gode kundeopplevelsen. Hos oss skal du bokstavelig talt bli sett.

For K. Hansen handler det om to ting, helse og mote. Begge deler er like viktig og da er det avgjørende at kundene kan føle på trygghet og tillit:

PULSERENDE ENERGI

– Ikke for å skryte, men jeg er overbevist om at når du komme inn til oss, så kjenner du energien fra medarbeidere som elsker jobben sin. Vi brenner for faget og vi kjenner på et stort ansvar for at du som kunde skal kunne gå ut herfra med et smil om munnen. 

Som leder liker Hege Aaserud Pedersen å være tilstede og tett på det som skjer. Det er sjelden hun forsvinner inn på kontoret og lukker døra.

Saken fortsetter under bildet.

HEDERSTEGN: Det faktum at K. Hansen Optik får lov til å føre Dior, tar daglig leder Hege Aaserud Pedersen som et aldri så lite hederstegn: – Vi skal alltid ligge i front, både når det gjelder moter og når det handler om faglig kompetanse.

– Vi har det rett og slett fryktelig morsomt på jobb og latteren sitter løst. Vi setter også jevnlig av tid til sosialt samvær hvor vi møtes og koser oss.

KONSTANT ENDRING
Da Aaserud Pedersens oldefar startet butikken 1917 - det siste året av første verdenskrig - var seks kroner og femti øre en god dag. Siden har det gått slag i slag, hvor bedriften har endret seg i takt med byen og innbyggerne.

– Her er nok mye av nøkkelen til at vi har kunder som kommer tilbake, fra barn til pensjonister.

Vi legger stor vekt på å alltid ligge i front når det gjelder utvikling av nye produkter og nye modeller. Samtidig har vi et stekt fokus på faglig oppdatering.

FAGLIG I FRONT
Optikerfaget er under en rivende utvikling og fagfolkene hos K. Hansen Optik sørger for at de både har fornyet kunnskap og utstyr. Dette er noe som igjen kommer deg som kunde til gode.

Saken fortsetter under bildet.

EKTE ENERGI: – Jeg er overbevist om at når du komme inn til oss, så kjenner du energien fra medarbeidere som elsker jobben sin. Vi brenner for faget og vi kjenner på et stort ansvar at du som kunde skal kunne gå ut herfra med et smil om munnen, sier Hege Aaserud Pedersen.

Det samme gjelder briller. Hos K. Hansen får du en profesjonell veiledning når det gjelder design og innfatning. For du skal ikke bare se bedre, du skal se bedre ut også.

Her ligger K. Hansen Optik helt i front med et særdeles bredt utvalg av modeller og merker.
De er den eneste butikken i Bodø som har fått lov til å føre Dior, noe de er veldig stolte av.
I tillegg finner du andre topp-merker som Celine, Saint Laurent og Fendi.

– Vi har bygget en butikk hvor det er god plass og hvor vi alltid har god tid. Det skal være null stress, bare gode vibrasjoner, understreker Aaserud Pedersen.

RIGGET FOR VEKST
Med et nylig gjennomført 105-årsjubileum er bedrif- ten klare for de neste 100 årene:

– Det som skjer nå med ny by og ny flyplass, i tillegg til et revitalisert sentrum, gir deg jo nesten gåsehud. Det gjør jo det. Det hersker en optimisme og fremtids- tro i byen vår og den har vi tenkt å være med på å forsterke, sier Aaserud Pedersen.

Som daglig leder føler hun seg privilegert som får lov til ha en motivert stab hvor alle har skjønt hva som betyr noe:

– Jeg er overbevist om at når du komme inn til oss, så kjenner du energien fra medarbeidere som elsker jobben sin. Vi brenner for faget og vi kjenner på et stort ansvar at du som kunde skal kunne gå ut herfra med et smil om munnen.

– Det er kundene som er sjefen!

Du kan leser mer om K. Hansen. Optik her.