– Vi ønsket å lage et konsept som gir tilbake til nord. Vi forsøker å tilrettelegge og hjelpe flest mulig, både med arbeidsplasser og treningsmuligheter. Det er både givende og kult at vi får
det til.
– Når det legges mye jobb i det, og man har bra folk med seg, så blir sluttresultatet som oftest bra, sier medeier i Feel24 Thomas Nilsen som leder treningskjeden fra Bodø og sørover.
Saken fortsetter under bildet.
Feel24 har sentre i Bodø på Mørkved, Vestbyen, Tverlandet og Olav Vs gate. Totalt har kjeden 45 treningssentre fordelt over hele Nord-Norge. Sammen har de to barndomskompisene Thomas og Mats skapt den største treningssenterkjeden i Nord-Norge, både når det gjelder antall sentre, medlemmer og omsetning.
– Vi er en nordnorsk etablert bedrift, og har bygd oss opp sakte, men sikkert til å bli den største treningssenterkjeden i Nord- Norge, sier administrerende direktør, Mats Ola Martinsen.
Nøkkelen til suksessen tror han skyldes menneskene i bedriften.
– En av de viktigste faktorene til at vi har lyktes er nok fordi vi har hatt en dyktig og engasjert gjeng med unge sultne folk som står på, og hele tiden ser etter muligheter, utvikling og forbedringer, sier han.
Saken fortsetter under bildet.
LEVERER EN TOTALPAKKE
Siden oppstarten av Feel24 i 2017 har selskapet benyttet seg av tjenestebredden og folkene i BDO.Hovedkontaktene til Feel24 er Randi Røhme Risvik og Marte Hopland Røstgård som har hjulpet de gjennom mange år. I tillegg er Kathrine Myking-Sivertsen en del av kundeteamet. De er imponerte over det Feel24 har fått til.
– Feel24 er fremoverlente og ser etter utviklingsmuligheter, også på regnskapssystemer. Ved hjelp av god innsikt i bedriften og deres behov, hjalp vi de å konvertere til PowerOffice.
– Dette har gitt de bedre løpende oversikt over regnskapet, samt bidratt til å effektivisere regnskapsføringen og rapporteringsprosesser, sier Marte.Nå tar Feel24 ut rapporter fra PowerOffice selv og følger med på den økonomiske utviklingen gjennom året. Her kan de styre kundeinnbetalinger med kaffekoppen i hånda.
Saken fortsetter under bildet.
– Det gir oss god kontroll på kostnadene våre. Gjennom PowerOffice utfører vi alt fra regnskap til lønn og HMS-tjenester, sier Mats.
HJELP TIL OMORGANISERING
Tidligere i år valgte Feel24 å fusjonere fem selskap til et stort selskap. Hjelpen fikk de fra BDO.
– Det at BDO også kunne bistå oss og hjelpe til med fusjonen var kjempebra for oss. Det viser at BDO har en bredde og at vi får den hjelpen vi behøver når vi skal ha noe gjort, sier Thomas.
– BDO leverer en totalpakke bestående av gode tjenester og fine folk. Vi har en god relasjon til Randi og Marte her i Bodø, og vet at de hjelper oss når vi trenger det, sier Thomas.
EN KJAPP TELEFON UNNA
De gode kompisene er enige om at samarbeidet de har hatt med BDO har vært uvurderlig.
Saken fortsetter under bildet.
Det har hele tiden vært en trygghet i bunn med BDO som en rådgiver og samarbeidspartner.
– De har vært med oss helt fra starten, kjenner historikken vår og har levert kvalitet hele
veien. Om vi trenger hjelp i Mosjøen eller Mo i Rana spiller liten rolle, de hjelper oss like godt uansett, sier Mats.
– BDO er en viktig del av Feel24. De har alltid vært der og hjelper oss om vi har et behov. Uansett hva vi lurer på, så svarer de kjapt og er tilgjengelige for oss. Det er mange som har vært lenge i Feel24 og BDO, som gjør at vi har gode relasjoner med hverandre. At de er store og har mange fine folk, gjør at det er helt naturlig å ha BDO med på laget, sier Thomas.
FAKTA OM BDO
BDO er et autorisert regnskapsførerselskap og internasjonalt rådgivnings- og revisjonsselskap.
Kontoret i Bodø har siden de gikk inn i BDO i 2011 gått fra 1 Partner og 12 ansatte til 4 Partnere og 40 ansatte.BDO Bodø er i dag et ledende kompetansehus som dekker fem forretningsområder: revisjon, regnskap, forretningsstøtte,rådgivning og advokattjenester.
BDO Bodø holder til i Bodø Innovation Gate – verdens nordligste bygg med miljøsertifiseringen BREEAM-NOR Excellent.
BDO nasjonalt har over 2.000 ansatte fordelt på mer enn 70 kontorer over hele landet, så langt nord som Longyearbyen.
Noen av tjenestene BDO bistår kundene med:
-
Automatisering av regnskapet
-
bærekraftsrapportering og -attestasjon
-
bærekraftstrategi og forretningsutvikling
-
transaksjonsrådgivning
-
skatte- og avgiftsrådgivning
-
robotics og digitalisering
-
integrasjon av systemer
-
strategi og lønnsomhetsforbedring
-
SAF-T