– Jeg er ikke ute etter å få en kunde til å kjøpe så dyrt som mulig. Det er mange ganger at folk har dratt fornøyde hjem med en langt mindre investering enn de hadde tenkt seg.
Gøran Pedersen er en legende og et levende leksikon i bransjen. Det kommer deg som kunde til gode.
DIN EGEN GUIDE
I en digital verden er det fort å bli overveldet av aggressiv markedsføring. Best i test, raskere, sterkere, høyere og alt er innovativt og nyskapende. Det er ikke lett å orientere seg i en jungel av tilbud og muligheter.
Saken fortsetter under bildet.
Det er her den menneskelige kontakten kommer inn i bildet. Hos GP Musikk møter du folk som vet hva de snakker om. De lever og ånder for den gode, gammeldagse kundeopplevelsen. En butikk hvor du kan stole på de som står bak disken.
– Vi vil jo gjerne at du skal komme tilbake, sier Pedersen.
SERVICE I BLODET
Selv har han kjørt til Fauske med et sett med strenger utenfor åpningstid, kun for å hjelpe en god kunde. Han har kjørt til Drag, kun for å oppdage at alt kunden trengte var å bytte en kabel. Slik blir det når du har service i blodet og alltid setter kundene øverst på prioriteringslisten.
GP Musikk i Bodø er stedet hvor du alltid kan slå av en prat og ta en kopp kaffe. Her kan du havne i samtaler om at Pink Floyds «Money» går i 7/8-takt, trommeoppsettet til Mike Mangini i Dream Theater eller om forskjellen mellom stål- og nylonstrenger.
Saken fortsetter under bildet.
Og apropos strenger, de har GP Musikk fått flere av. De driver med utleie av PA-anlegg, renovering av gammelt utstyr og instrumenter og har også engasjert seg i eiendom. Men hjertet vil alltid ligge i musikken.
DET LURESTE VALGET
Med mange baller i luften, er det betryggende å ha et godt regnskapskontor i ryggen. Det fant Pedersen hos Aider i Bodø.
– Å bli kunde der var det lureste jeg har gjort i hele mitt forretningsliv, sier Pedersen.
For hos Aider opplever han det samme som kundene gjør hos GP Musikk.
– Én ting er regnskap, moms og tall. Noe helt annet er det å ha folk man kan snakke med. Fagpersoner som gir deg gode og begrunnede råd. Måten vi nå drifter de ulike selskapene våre er etter en modell satt opp av Aider.
Saken fortsetter under bildet.
PERSONLIG OPPFØLGING
Som en del av et stort konsern, har Aider i Bodø tilgang til spisset kompetanse hvis det er nødvendig, samtidig som den lokale forankringen gjør at de kjenner næringslivet i Salten inngående.
– Sånn sett har vi den samme filosofien som GP Musikk. På lik linje med at «alle» kan selge deg en gitar, så kan «alle» føre regnskapet ditt. Men det er ikke der slaget står, for oss handler det om å bli kjent med kundene. Det er i denne dialogen at vi kan kartlegge nøyaktig hva kunden trenger, sier manager Marte Helgesen.
Saken fortsetter under bildet.
Derfor, når Gøran Pedersen stiller opp for en kunde på søndag, så tar Helgesen telefonen hvis Pedersen ringer en fredags kveld.
– Vi er alltid tilgjengelige, vi spiller tross alt på samme lag.
SOVER BEDRE OM NATTEN
Så er det slik at Gøran Pedersen ikke nøler med å beskrive seg selv som en person som lett kan bli veldig engasjert i jobben. Han har en kunstnerisk tilnærming og dette går fort på bekostning av rutiner og bilag.
– Nå har jeg Aider i ryggen og de har stålkontroll. De passer på at jeg holde fristene og gjør hverdagen min mye enklere. Jeg sover rett og slett litt bedre om natten.
– Vårt mål er å håndtere det økonomiske for kundene, så kan de bruke tiden til det de er gode på. Det blir en ekte vinn-vinn situasjon, understreker Marte Helgesen.