Engasjerte ansatte: Suksessen til Signal er skapt av dyktige, motiverte og engasjerte medarbeidere. Her er det May Wenche Johansen i kundemottaket som er i engasjert samtale med salgs- og markedsdirektør Stein Roar Kristiansen.

Bygger den nord-
norske fremtiden

Skrevet for Signal

Det begynte med en idé og store visjoner. I dag er Signal Nord-Norges ledende fiberleverandør og målet er å doble omsetningen i løpet av de neste sju årene.

– Nærhet til kundene betyr alt. Kobler du dyktige og engasjerte fagfolk med lokal tilhørighet, så har du en vinneroppskrift.

Et digitalt eventyr

Salgs- og markedsdirektør Stein Roar Kristiansen brenner for nettopp dette. For det er her du finner sjelen til Signal. Det er her du finner arven fra det som startet som Salten Bredbånd i 2002 med tre ansatte og en omsetning på 3,5 millioner kroner som Hans Larsen så mesterlig foredlet.

Det er her du finner forklaringen på Signals eventyrlige vekst som i år vil ha en forventet omsetning på nærmere 250 millioner kroner og stab på 70 personer.

Saken fortsetter under bildet.

Fornøyde kunder: Signal har, sammen med Altibox, hatt Norges mest fornøyde TV- og bredbåndskunder sju år på rad: – Det er en kraftig tillitserklæring som gir oss fornyet kraft og energi til å satse hardere og levere på et enda høyere nivå, sier Stein Roar Kristiansen.

Lokalt satsing ingen selvfølge

– Det er ingen selvfølge at bedrifter satser lokalt, bygger kompetanse, generer vekst og skaper verdier. Sentralisering og filialisering er en konstant trussel, sier Kristiansen.

Nord-Norge har ni prosent av landets befolkning, men utgjør 60 prosent av lengden. Det sier litt om utfordringen for en bredbåndsutbygger. Og det er også grunnlaget for suksessen.

– Vi har et eget kundesenter på Fauske. Så når en kunde ringer fra Tjongsfjord, så vet våre folk alt om området. Mere lokal en det kan man ikke bli.

Service 24/7

For én ting er å legge fiberkabler. Vel så viktig er en kontinuerlig service, både til private og bedrifter. Brudd i tele- og datatjenester får store konsekvenser i løpet bare noen få minutter 

– Vi har høykompetente medarbeidere som er kontinuerlig på veien for å hjelpe og bistå kundene, enten det er en enkelt familie, et borettslag eller en bedrift.

Saken fortsetter under bildet.

 Digital hverdag: Fagfolkene hos Signal sørger for at datatrafikken flyter. Her er det Bjørn Skarmark som holder oversikten.   

Norges mest fornøyde kunder

Signal har, sammen med Altibox, hatt Norges mest fornøyde TV- og bredbåndskunder sju år på rad, noe Kristiansen er meget stolt over:

– Det er en kraftig tillitserklæring som gir oss fornyet kraft og energi til å satse hardere og levere på et enda høyere nivå.

Tunge investeringer

Investeringstakten sier da også mye om at Signal mener alvor. Med eiere som tror på Signal og ønsker å satse er det både i fjor og i år lagt inn ca. 100 millioner kroner for å bygge ut nettet, samt å øke kvaliteten og styrke sikkerheten. Og satsningen de neste årene vil være minst like stor.

Det handler om å ta egne GREP. Våre verdier er det som preger alle som jobber i Signal og det viser vi gjennom å være grensesprengende, vise respekt, være entusiastisk og profesjonell i alt vi gjør.

Stolte nordlendinger

I bunnen ligger det også en råbarket stolthet over å være nordlending, for det mener Signal er en hedersbetegnelse. Beviset for at det stemmer kom da de lanserte reklamefilmen #alleburdehaennordlending.

En film som gikk viralt og fikk mer enn 1,3 millioner visninger.

– Der og da fikk vi tilbakemeldinger fra både finnmarkinger og søringa men også fra Oslo-folk som var gift med noen fra Nordland. Og beskjeden var ikke til å misforstå:

– Vi er alle nordlendinger!