FIBER-FEBER: – Det er knallhard kamp om kundene, og da er det veldig godt å vite at vi topper den nasjonale målingen på kundetilfredshet, sier salgs- og markedsdirektør Inge Steensen i Signal.

Et signal om riktig vei

Skrevet for Signal

De har Norges mest fornøyde kunder og nå satser Signal tungt for å bli enda bedre.

 – Akkurat nå er vi i gang med 50 prosjekter i 8 kommuner. For å si det slik, vi graver på spreng, sier salgs- og markedsdirektør i Signal, Inge Steensen.

Kamp om gravemaskinene

Og her ligger også den største flaskehalsen, for det er tidvis underskudd på graveressurser.

– Vi jakter hele tiden på ledige gravemaskiner, sier Steensen.

 Som også priser seg lykkelig over den uvanlig milde høsten i Nordland, noe som har gjort det mulig å grave ekstra mye.

 Konkurransen i bredbåndsmarkedet er knallhardt og det er kamp om hver eneste kunde. Da er det helt avgjørende å kunne tilby de beste produktene. Og her komme Signal ut på toppen, med sitt Altibox-tilbud.

Saken fortsetter under bildet.

TUNG SATSING:  I år investerer Signal 130 millioner kroner i fibernett-utbygging. – Neste år går vi inn med ytterligere 100 millioner kroner, sier salgs- og markedsdirektør Inge Steensen.

Trippel-vinner i Norge

Den nasjonale og uavhengige Epsi-målingen viser at Altibox i 2017 faktisk er vinner innen alle tre kategorier; bredbånd privat, bredbånd bedrift og digital-tv.

Men Signal har på ingen måte tenkt å hvile på laurbærene. I år investerer de 130 millioner kroner i fibernett-utbygging. – Neste år går vi inn med ytterligere 100 millioner kroner, sier Steensen.

Sju kontorer i Nord-Norge

Per nå har er det 21.695 hjem, 2.633 bedrifter og 281 borettslag/sameier som er koblet til Signal sine tjenester. Selskapet har rundt 80 ansatte fordelt på kontorer i Brønnøysund, Mosjøen, Mo i Rana, Fauske, Bodø, Narvik og Tromsø.

 Det er privatmarkedet som står for den største trafikken med 55 prosent, fulgt av borettslag med 35 prosent og bedrifter står for de 10 siste prosentene.

 Må være best – hver dag

Vi har ikke lov til å bindene privatkundene i mer enn 12 måneder, noe som betyr at vi må være på på-hev hele tiden for sikre oss at tilbudet, kvaliteten og prisen er den beste, sier Steensen.

Signal har også fått meget gode tilbakemeldinger på at de har betjente kundemottak i Bodø, Mo i Rana og Mosjøen og kundene ser klart fordelen med at selskapet har en egen teknisk avdeling som overvåker fibernettet døgnet rundt.