IDÉ-DUGNAD: Her planlegges nye løsninger for interiøret på Bjørk. Fra venstre Erik Tostrup, Lise Mentzoni, Andreas Spørck og Tone Bodøgaard.

– Gjestene må føle seg hjemme

Interiøret er alfa og omega nå du skal drive et vellykket utested. Tone Bodøgaard har løsningen på hvordan du fikser det.

Som kreativ leder og partner hos Løwini, har Tone Bodøgaard har satt sitt fingeravtrykk på de fleste detaljer fra Bjørk, Ohma og Hundholmen Brygghus.
– Jeg trenger frihet og armslag, sier Tone Bodøgaard når hun skal utdype sin filosofi innen interiør og design.

 Kreativ og målbevisst

Med en femårig adjunktutdannelse med blant annet vekt på kunst og kulturfag og 14 års bransjeerfaring hos Løwini, så vet kundene at de får en fagperson som er kreativ, helhetsfokusert og målbevisst.
– Jeg går alltid all-inn, sier Tone.
Hvilket betyr at ingen detaljer er for små til at de ikke skal få sin helt spesielle oppmerksomhet. Det handler om planlegge alt fra kundenes bevegelsesmønster til lys, tekstilvalg, struktur, farger, dynamikk og helt ned til hvilke knapper skal det være på sofaryggen. Eller hvilke symboler som skal pryde dørhåndtaket.

Saken fortsetter under bildet.
UNIKE LØSNINGER: Tone Bodøgaard brukte mye tid og krefter på å finne optimale løsninger for interiøret på Bjørk, Ohma og Hundholmen Brygghus.

 Naturlig inspirasjon

Inspirasjon henter hun like mye ute i naturen som på sine reiser rundt om i verden. Da noterer hun flittig i sin sorte Moleskin-bok, for senere å komme opp med skisser, tegninger og foto. 
– Jeg bruker mye Powerpoint for å gi kundene en forståelse av i hvilken retning jeg ønsker å bevege meg, sier Tone.

Nøye tilpasset

Men uansett hvor hun henter inspirasjon, så må det alltid tilpasses. Både til det konkrete prosjektet, men også til byen hvor bedriften ligger. – Jeg pleier å si at alt må bodøfiseres, understreker Tone. 
På et utsted er det et stort poeng for Tone Bodøgaard å få gjestene til å føle seg hjemme:
– Det skal være nært, ærlig og ha en iboende kvalitet i alle ledd.
Hvilket betyr at bordhøyden skal være korrekt, stolene behagelige, lyset stemningsskapende og fargene nøye tilpasset utestedets profil.

Tett dialog

Mye av jobben går også ut på å klare å lese kundenes behov. Hva er bedriften på jakt etter?
– De løsningene vi tilbyr finner du ikke i et magasin, en katalog eller på et nettsted. Det er det helt avgjørende at vi klarer å formidle og visualisere de ulike løsningene fortløpende underveis i prosessen, sier Tone.