STOLT SJEF: Daglig leder Vigdis Bjellånes i Intu Økonomi AS er stolt over den dyktige og fremoverlente staben sin. – Det er flinke medarbeidere som sørger for suksess og vekst.

Hjelper kundene inn i en digital fremtid

Skrevet for Intu

I en forretningsverden hvor tempo og endringer øker kontinuerlig, blir det stadig viktigere å rekrutterer og beholde  de beste.

– I 2002 lurte vi på  hvor kundene våre ville være om fem år. I 2010 var horisonten krympet til tre år. I dag handler alt om hvilke utfordringer vår kunder vil møte i morgen, sier daglig leder Vigdis Bjellånes hos Intu Økonomi AS.

– Vi må være proaktiv og fremoverlente for å kunne levere det kundene har behov for fremover.

Komplett rådgiving

Det som startet som et ”vanlig” regnskapsbyrå, har de siste årene utviklet seg til å bli et mer komplett kompetansehus.  som aktivt   bistår selskapene med å automatisere og digitalisere interne prosesser.

Saken fortetter undre bildet.

ALLTID ENGASJERT: Vigdis Bjellånes sprer entusiasme og glød, hun brenner hele tiden for jobben, bedriften og kundene.

– I tillegg til bistår vi med support,  utarbeider prognoser og andre relevante tjenester innen strategi, og forretningsutvikling.

– Tradisjonelt har bransjen levert historiske  data.  Dette har endret seg veldig de siste årene.  De skybaserte systemene bidrar til at økonomiske størrelser blir tilgjengelig i sanntid og fremtidige utfordringer identifiseres mye tidligere, sier Bjellånes.

Meget sterk vekst

Siden etableringen i 1999 har utviklingen – og veksten – gått i et høyt tempo for Intu. Nå er de 80  ansatte fordelt på hovedkontoret i Bodø, Mo i Rana og Gardermoen. Tre ble ansatt den dagen Bodø NU var på besøk.

Tre år på råd – 2011, 2012 og 2013 – klarte de å oppnå Gaselle-status. Og når har de kapret den samme utmerkelsen for 2017. En slik hastighet setter ekstra krav til både ledelsen og de ansatte. For målet er hele tiden krystallklart:
– Å sette kunden i fokus gjennom  intuitive teknologiske løsninger, sier Bjellånes.


Optimalt grunnlag

Når regnskapsløsningene er skybaserte, er det viktig at det for kunden oppleves som både trygt, sikkert og forståelig. Og gevinsten er stor:
 
– Ferske regnskapsdata gir kundene et optimalt grunnlag for å treffe de rette beslutningene.Men parallelt med dette er det like viktig å bygge relasjoner ved hjelp av innsikt og forståelse. Vi må kjenne våre kunder.
 
– Det fysiske kundemøte vil alltid være den viktigste arena, samtidig  som vi har fokus på  å være tilgjengelige på mail, telefon eller chat. Terskelen skal være lav for å ta kontakt med oss.

Saken fortsetter under bildet.

INTU the future: – I dag dreier det seg om hvilke utfordringer våre kunder møter – ikke om to år – men i morgen. Det stiller helt andre krav til oss som rådgivere, understreker Vigdis Bjellånes.

Rigget for fremtiden (Intu The Future )

Intu har registrert at det er et stort behov for å veilede bedriftene og sørge for at de til enhver tid er best mulig rigget for å takle de kommende utfordringene:
Der er Intu sin misjon klar;
– Vi skal tilfredsstille virksomheters behov for forenkling og fornying av interne forretningsprosesser.
Dette skal bidrar til å styrke kundens beslutningsgrunnlag og måloppnåelse

Bærekraft og grønne verdier


Helt siden Intu ble stiftet, har det vært lagt vekt på at selskapet skal drives etter en verdibaserte prinsipper , hvor også bærekraft og grønne verdier skal stå sentralt.  Intu er   sertifisert som Miljøfyrtårn og det forplikter.

Stolte av å jobbe her

Hånd i hånd med dette går også filosofien om en inkluderende arbeidsliv, hvor Intu samarbeider med både NAV og Bodø Industri for å gi praksis-plasser til de som har slitt med å komme seg inn på det ordinære arbeidsmarkedet.
 – Dette går også på hva det vil si å være en Intu’er. Når du går rundt med vår logo på jakken, så skal dette også forplikte. Vi skal stå for et felles sett med verdier, vi skal være stolte av å jobbe her.