LYSENDE FREMTID: – Vi opplever stor fremgang og tillit i markedet. For oss er det meget tilfredsstillende at vi kan løse kundenes ønsker og på den måte skape en merverdi for dem, sier administrerende direktør Jan Solhaug i Jobbnorge. Foto: Marthe Mølstre

Kriseår ga
rekordvekst

Næringslivets tøffeste tid i nyere historie er tilbakelagt. Men bodøbaserte Jobbnorge setter nye rekorder nesten hver måned.

– Akkurat nå ser det ut til at vi styrer mot en total omsetning på nær 70 millioner kroner for 2021 Det er utrolig bra med tanke på at vi de to siste årene har endt opp på rundt 60 millioner kroner, sier administrerende direktør Jan Solhaug.

Jobbnorge feirer sitt 30 års jubileum i år, og har i løpet av de siste tre år økt staben fra 16 til 27 medarbeidere.

KORTVARIG SJOKK

12. mars i fjor ble det full stopp. Ordretilgangen forsvant så å si over natta:

– Samtlige på huset ble permittert enten i 50 eller 100 prosent, forteller Solhaug. Men sjokket ble kortvarig. Etter noen få uker begynte markedet å røre på seg og etter det har tempoet vært høyt.

– Vi ser nå bare grønne lys. I fjor ble vi nødt til  å justere budsjettet på grunn av pandemien. Til tross for dette klokket vi inn et resultat på nivå med 2019.  Og i år går det virkelig over all forventning.

Saken fortsetter under bildet.

STORTRIVES I NY JOBB:: - Fra første dag har jeg skjønt at kundefokus er viktig for Jobbnorge. Det er utrolig givende å skape gode kundeopplevelser, og jeg stortrives med det, sier Linn Cecilie Jensen. Foto: Marthe Mølstre

KRAFTIG KUNDEVEKST

Staben i Jobbnorge har de de tre siste årene jobbet hardt for å skape vekst. Det ble satt et mål om å øke antall kunder, som deretter ville skape større omsetning.

– Kundemassen har vokst fra 380 kunder i 2018 til 470 kunder så langt i 2021, sier Solhaug. Linn Cecilie Jensen er en av de siste ansatte på huset og hun forteller om ulike kunder i hele landet, hvor alle er like viktige.

SERVICE I VERDENSKLASSE

Vekst kommer naturlig nok ikke av seg selv. Rekrutteringsverktøyet Jobbnorge leverer har gjort store oppdateringer, som nå i enda større grad kan tilpasses alle typer virksomheter. Dette gjør at produktet treffer enda bedre for våre eksisterende kunder og potensielle kunder. I tillegg til dette har Jobbnorge alltid hatt kundeservice som hovedtema. Lista ligger høyt, her det skal det leveres støtte i verdensklasse.

Fra første dag har jeg skjønt at kundefokus er viktig for Jobbnorge. Det er utrolig givende å skape gode kundeopplevelser, og jeg stortrives med det, sier Linn Cecilie Jensen med et smil.

FRUKTBART SAMARBEID

Da behovet for ekstra arbeidskraft meldte seg, tok Jobbnorge direkte kontakt med Personalhuset.

– Vi har hatt et engasjement i mediebyrået og i økonomiavdelingen. Begge gangene jobbet vi tett med Personalhuset, som hjalp oss med å finne dyktig kompetanse, forteller Solhaug. De passet faktisk så godt, at etter kort tid endte det med fast ansettelse.

– Vi setter veldig pris på samarbeidet. Vi kjenner Jobbnorge og miljøet godt, og da er det enkelt å finne de gode kandidatene som passer inn, sier avdelingsleder Karoline Rosøy Tømmerbakk i Personalhuset.

Hun understreker at det er ekstra artig når man treffer så godt på behovet som er definert.

Saken fortsetter under bildet.

NØDVENDIG LØFT: – Det er utrolig gøy å se at vi vokser. Det begynner å bli litt trangt i lokalene, men et slikt løft er helt nødvendig for at vi skal nå de store og strategiske målene vi har satt oss for fremtiden, sier Jan Solhaug. Foto: Marthe Mølstre

JAKTER DYKTIG UTVIKLER

Ansettelsene stopper ikke med det første. Jobbnorge søker nå etter to dyktige medarbeidere, en Devops Engineer og en Backend utvikler.

– Det er helt klart krevende stillinger å besette. På generell basis er IT-relaterte stillinger de vanskeligste å kapre folk til. For å lykkes med rekruttering må vi jobbe godt med hvordan vi målrettet finner de rette kandidatene. Heldigvis har vi god kompetanse og spesialister i eget hus, sier Solhaug.

DET NØDVENDIGE LØFTET

Mediebyrået, som har spesialisert seg på stillingsmarkedsføring, har per i dag seks ansatte med det ferskeste tilskuddet som startet i september. De bidrar til at kunden finner drømmekandidaten via målrettet annonsering i de rette kanalene. Jobbnorge jobber også tett med Frantz i Bodø og deres tjenester innenfor kandidatfangst. Det er også et viktig bidrag for vekst og positiv utvikling.

– Det er utrolig gøy å se at vi vokser. Det begynner å bli litt trangt i lokalene, men et slikt løft er helt nødvendig for at vi skal nå de store og strategiske målene vi har satt oss for fremtiden, poengterer Solhaug.

Du kan leser mer om Jobbnorge her.