YDMYK OG STOLT:  Henning Arnesen er ny i sjefsstolen hos Sulland Bodø, men han registrerte fra dag én den smittende lagånden i bedriften: – Som sjef blir du både stolt og ydmyk over medarbeidere som virkelig gir alt.

Kvalitet i alle ledd

Michelin-stjerner guider deg inn til gode restauranter. ISO-sertifikater leder veien til gode biforhandlere og verksteder.

Som bileier tar du ikke inn over deg at merkeverkstedet er oppe til en årlig test, eller at de har elleve interne kontroller hver måned. Som kunde forventer du kvalitet, presisjon og et hyggelig møte. Men for at dette skal kunne skje, kreves det en steinhard innsats – hver dag – året rundt.

– Dette er bevisene på at vi har innfridd kravene, sier daglig leder Henning Arnesen hos Sulland Bodø – og peker på sertifikatene som henger på veggen.

Saken fortsetter under bildet.

SYNLIGE BEVIS: Disse sertifikatene og diplomene er det synlige beviset på at Sulland Bodø befinner seg helt i teten når det gjelder kvalitet i alle led og et tungt fokus på miljø og bærekraft.

TERNING 6 – HELE TIDEN

Navn og begrep kan fremstå som fremmede og ukjente. ISO 9001 og ISO 14001. Men dette er de fysiske bevisene på at medarbeiderne på Sulland har noen av bransjens mest krevende eksamener.

Som forhandler for Audi, Volkswagen og Skoda er Sulland allerede i utgangspunktet satt under et nådeløst søkelys. Dette er merkenavn som forlanger at deres forhandlere og verksteder leverer til terning 6 – hele tiden.

Saken fortsetter under bildet.

Alt av avfall blir nøye sortert og det gjelder i alle plasser i hele bedriften.  Her fra arbeidsbenken til en mekaniker.

AVGJØRENDE DETALJER

Og da handler det om detaljer på absolutt alle nivåer. Det er ikke nok at alt av verktøy er kalibrert og at man slavisk følger alle prosedyrer. Nei, her skal lyset være rett, gresset utenfor lokalene skal være klippet og de du møter i butikken skal være både vennlige og ekstremt kunnskapsrike.

– Dette er en ekstrem laginnsats hvor vi skal spille hverandre gode, sier servicemarkedssjef Andre Asdahl hos Sulland Bodø.

BÆREKRAFT I PRAKSIS

ISO-sertifiseringen forteller at bedriften har en ekstremt høy kvalitet og at de tar miljøet på alvor. For bærekraft er ikke bare et mantra, det er noe som gjenspeiler seg i hverdagen. Kildesortering av avfall har blitt til en nøye koreografert ballett hvor ingenting blir overlatt til tilfeldighetene, med over 20 ulike kategorier.

GOD STEMNING: Hos Sulland Bodø føler staben det som om de er en del av en stor familie. Og latteren sitter løst når servicemarkedssjef Andre Asdahl (t.v.) slår av en prat med daglig leder Henning Arnesen.

– 80 prosent av alt avfall blir nøye sortert og det er vi ganske så stolte av, sier Arnesen.

Igjen, dette er ikke noe du som kunde uten videre vil se. Men du skal oppleve at du kommer inn til en bedrift hvor du blir tatt hånd om fra første sekund. Det skal ligge en ekstra trygghet i bakgrunnen som gjør at du kan senke skuldrene, vel vitende om at her blir alt utført etter boka.

– Du skal også bli sett og ivaretatt, understreker bruktbilsjef Roar Nedregård.

Saken fortsetter under bildet.

ET STORT SPEKTER: Hos Sulland vil du alltid finne et kjøretøy som passer nettopp for deg. – Liten eller stor, vi har det du trenger, sier Frode Nedregård, merkeansvarlig for Audi.

DEKKER DINE BEHOV

Når kundene er i fokus så må også bedriften sørge for at de har et register som alltid er oppdatert. Det er slik de kan skape en situasjon hvor du alltid føler deg velkommen. Nettopp du betyr noe for Sulland.

Så har Sulland den store fordelen som dukker opp i kraft av at de representerer solide merkenavn, ikoniske logoer. Og i en verden som blir mer og mer elektrisk, så er Sulland stolte over at de kan tilby modeller som dekker absolutt alle behov.

MEDARBEIDERNE BETYR ALT

Saken fortsetter under bildet.

DEN NYE GENERASJONEN: Hos Sulland er det hele tiden opptatt av å hente inn nye talenter og sikre at lærlinger får sjansen til å komme inn i yrket. Her er Viktoria Amundsen i full gang med å utbedre en skade

Til sjuende og siste koker det ned til at hos Sulland har du en forhandler og et verksted som har muskler. Det er snakk om tradisjon og en kultur hvor det hver eneste dag dreier seg om kompromissløs kvalitet.

– Den største kapitalen vi har er medarbeiderne våre og det er nesten rørende å se hvordan Sulland-ånden ligger i blodet til de som jobber her. Vi har alle et felles mål. Vi støtter hverandre og er klar over hva som er det endelige målet, sier daglig leder Henning Arnesen.

Og hva er det?

En fornøyd kunde som kommer tilbake og ikke kunne tenke seg å handle et annet sted. For det er her – hos oss – at de føler seg hjemme.

Du kan lese mer om Sulland her.