Klar til kamp: Markeds- og kommunikasjonsleder Jannike Ramsvik og daglig leder Frode Thomassen i Bodø/Glimt er stole over å jobbe i en klubb som er klar til å ta grep om fremtiden.

– Mye mer
enn en klubb

Skrevet for Bodø/Glimt

Mens ekkoet av opprykksjubelen fortsatt slår salto i gangene på Aspmyra, planlegger Bodø/Glimt et 2018 som blir starten på en ny offensiv.

Skal du liste opp fylkeshovedstadens sterkeste merkevarer, kommer du aldri utenom Bodø/Glimt. Kvartfinalen mot Viking i 1975 samlet 12.041 tilskuere på Aspmyra, en hittil uslåelig rekord.

Og finaleseieren mot Vard ble et gjennombrudd for den nordnorske selvtilliten.

Saken fortsetter under bildet.

Jubelkveld: Det kokte på Asmpyra da det ble klart at Glimt hadde sikret opprykket, fem runder før sesongslutt,.

Et komplett tilbud

Nå er det klart for en ny runde på topp-nivået og denne gangen skal Glimt bli der. Klubben har også klare planer for å bli mer synlig og skape ytterligere engasjement:

– Bodø/Glimt er mer enn bare en fotballklubb, sier daglig leder Frode Thomassen. I en nordnorsk sammenheng har klubben gjennom historien bidratt til å skape stolthet og identitet til landsdelen, og er en sterk og viktig kulturbærer. Dette er en viktig plattform for klubbens virksomhet, og samtidig vil det i en toppklubb alltid handle om A-lagets prestasjoner. I en klubb som Bodø/Glimt vil også innholdet, kvaliteten og omfanget av breddeaktivitet være viktige elementer for hvordan klubben oppfattes og verdsettes av sine omgivelser, understreker Thomassen.

Saken fortsetter under bildet.

Suksess-trener: Aasmund Bjørkan besto testen og sørget for at Glimt igjen kan spille fotball på øverste nivå.

Alt er mulig

Tilbudet til barn og ungdom, Glimt-akademiet. Bevis på at ingenting er umulig så lenge du står sammen og jobber hardt nok.

– Internasjonalt er fotballen blitt en gigantisk industri, med svært store penger involvert. Det er i dette landskapet vi skal konkurrere og ta plass. Det sier seg selv at dette er krevende, men samtidig en svært spennende utfordring, mener Thomassen.

Drømmenes teater

Samtidig skal Glimt være et springbrett for lovende spillere. Her kan nordnorske talenter få sjansen til å vise seg frem. Og selv om klubben ikke budsjetterer med spillersalg, ligger det i kortene at dette er en del av forretningsmodellen.

Tilbake i eliteserien venter nye krav. Den nytilsatte markeds- og kommunikasjonslederen, Jannike Ramsvik, har allerede en rekke baller i lufta.

En felles møteplass

– Vi flytter lokalene ned på gateplan og åpner dørene på alle måter. Vi ønsker at det skal bli lettere å ta kontakt med oss. Det er et klart poeng at folk får møte alle de engasjerte menneskene som jobber i klubben, på alle nivåer.

Da trenger de også støtte, noe de tidligere Glimt-lederne Mads Torrissen og Benn Eidissen har skjønt De har tatt initiativ til å bli klubbens første ”opprykkskamerater”. Nå kommer det flere aktører fra byens næringsliv som vil bistå med alt fra blanke kroner til faglig dugnadsinnsats.

Saken fortsetter under bildet.

Ansiktsløftning: Aspmyra trenger sårt til en aldri så liten ”make-over”, noe som nå er nært forestående.

En ny hverdag

Aspmyra trenger sårt en aldri så liten ”make-over”, noe som nå er nært forestående. Samtidig har klubben en klar plan for å skape ytterligere engasjementet rundt Bodø/Glimt.

– Vi vil at folk skal bli bedre kjent med både spillere og støtteapparatet. Glimt må bli en del av hverdagen til folk, en del av familien til alle som bor i byen.

For visjonen til Glimt er tuftet på nærhet, åpenhet og en forankring i nøkterne nordnorske verdier.

– Klubbens fremtid avhenger av samhandling. Samhandling med samfunn- og næringsliv, og byens befolkning, sier Thomassen.

Det nye Bodø

Samhandling på tvers av kulturer og klasseskiller. For det vil alltid stå en liten gutt eller jente som sparker ball mot en vegg.

En gutt og jente som drømmer om noe stort. En gutt og en jente som vil være del av et lag som bygger fremtiden.

Nettopp slik Bodø/Glimt vil være med på å bygge fremtiden for nye Bodø.