HUSET BLE NYTT: Direktør Liv Herder i Kløveråsen NKS (t.h.) kan slå fast at oppussingen av boligen i Junkerveien ble helt som planlagt. Her sammen med lederen for serviceavdelingen hos Gunvald Johansen Bygg, Anne Gunn G. Dreyer.

Strålende fornøyd med oppussingen

Da Kløveråsen NKS skulle pusse opp en utleiebolig, valgte de serviceavdelingen til Gunvald Johansen Bygg. – En perfekt løsning, sier direktør Liv Herder.

Den 90 kvadratmetstore treroms-boligen i Junkerveien ble oppført i 1975 og nå trengte den sårt til en total renovering innvendig.

 – Arbeidene startet 1. januar og alt var ferdig 28. februar, forteller Herder.

GOD DIALOG

Underveis hadde de en meget god og løpende dialog med snekkerne. Som da det dukket opp uforutsette mangler:

 ­– Vi fikk raskt beskjed, en ny kalkyle og alt var ryddig og profesjonelt, poengterer Herder.

Saken fortsetter under bildet.

FØR OG ETTER: Tidligere i vinter var Geir Antonsen i full gang med å renovere kjøkkenet. Nå fremstår det tidsriktig og moderne.

TETT SAMSPILL

Nettopp dette med dialog er noe Gunvald Johansen Bygg legger stor vekt på:

 – Skal resultatet blir bra, er vi avhengig av et tett samspill med kunden fra dag én, sier lederen for serviceavdelingen, Anne Gunn G. Dreyer.

 Det betyr at når en forespørsel kommer inn, så starter det hele med en befaring for å kartlegge hva som skal gjøres.

 – Det er også avgjørende for oss å kommunisere godt med kunden med tanke på ulike materialvalg, dette har igjen med prisen å gjøre, understreker Dreyer.

Saken fortsetter under bildet.

RUTINERTE FAGFOLK:: Harry Engseth i full sving med feste listene i den renoverte boligen.

SMÅTT OG STORT

Og det er et bredt spekter med tjenester som fagfolkene til Gunvald Johansen Bygg kan tilby.

 Det trenger heller ikke være de store prosjektene, men små, praktiske detaljer som betyr mye i hverdagen for deg som boligeier:

  • Skifte dører og vinduer
  • Nytt taktekke
  • Bygging av balkonger/terrasser
  • Renovering av bad
  • Renovering av hus/leilighet
  • Tilbygg
  • Garasjer
  • Etablering av ildsted
  • Skifte av bordkledning og etterisolering
  • Fasaderenovering
  • Renovering av kjøkken
  • Bygging av gjerder
  • Bygging av utebod/lysthus

  – I tillegg kan vi bistå med søknader, radonmåling og energiberegninger koblet opp mot de ulike prosjektene, sier Dreyer.

Saken fortsetter under bildet.

FULL INNSATS: I Parallellen på Alstad er Richard Nilsen og Elisabeth Jæger i full gang med å bygge åtte nye ballkonger.

NYE BALKONGER

Et annet konkret eksempel finner vi i Parallellen på Alstad. Der er Richard Nilsen og Elisabeth Jæger i full gang med å bygge åtte nye ballkonger .

 – Dette er en typisk jobb, hvor huseierne etter en stund ser nye behov. Da handler det om få gjort dette på en effektiv måte, samtidig som den byggfaglige standarden må være på topp, sier Dreyer.

Saken fortsetter under bildet.

RENOVERING: Borettslaget i Jordbruksveien skal få ny bordkledning og nye inngangspartier. Thomas Bjørnvåg svinger hammeren.

NYTT INNGANGSPARTI

I Jordbruksveien er Thomas Bjørnvåg i full gang med å bordkle et borettslag som også skal få nye og helt like inngangspartier.

 Som snekker i en stor bedrift har han hele tiden tilgang til dyktige kolleger og en omfattende lager av utstyr.

Saken fortsetter under bildet.

HAR ALT DE TRENGER: På lageret i Tømrerveien kan Thomas Bjørnvåg slå fast at han og kollegene har absolutt alt de trenger av utsyr.

KOORDINERER HELE JOBBEN

Som kunde har du ulike behov. Ofte er det snakk om å koordinere ulike fagdisipliner, som snekker, elektriker og vvs-eksperter. Dette blir ivaretatt av teamet i serviceavdelingen, som sørger for at alt blir gjort i riktig rekkefølge.

Saken fortsetter under bildet.

GRUNDIG PLANLEGGING: Serviceavdelingen kan ta seg av alt fra planlegging og søknader til koordinering av ulike fagdisipliner. Her er det neste prosjekt som drøftes. F.v. Bjørn Hansen, Tor Sande og Anne-Lise Carlsen.

 – Hos oss har du én kontaktperson og ett telefonnummer å forholde deg til. Det gjør det mye lettere å holde oversikten i en travel hverdag, sier Dreyer.

TAR MILJØET PÅ ALVOR

Serviceavdelingen er også ISO-sertifisert i henhold til 14001-standarden, noe som sikrer at arbeidet med kontinuerlige miljøforbedringer blir satt i system med tanke på rutiner, prosedyrer og registreringer.

Har du noe som trenger å fikses? Ta kontakt med oss her.

 

EGNE SERVICEBILER: En oppdatert bilpark med dedikerte servicebiler er med på å gjøre arbeidet effektivt.