Rekrutteringsverktøyet: Fungerende daglig leder i Jobbnorge, Kenneth Abelsen, er stolt over at selskapet har utviklet et unikt rekrutteringsverktøy som brukes av kunder over hele landet.

– Vi er IKKE
et bemanningsbyrå

Skrevet for Jobbnorge

Med et unikt og selvutviklet system, sørger Jobbnorge for at prestisjetunge arbeidsgivere over hele landet får en effektiv og profesjonell rekrutteringsprosess.

– Det er mange som tror at vi er et bemanningsbyrå. Med en økende kundeportefølje som blant annet inneholder hele universitets- og høgskolesektoren, samtlige Departementer og Vinmonopolet opplever vi at stadig flere får opp øynene for våre tjenester, sier fungerende daglig leder Kenneth Abelsen.

Selskapet ble stiftet i 1991 som et annonsebyrå, men er i dag en nasjonal aktør som tilbyr rekrutteringsverktøy, annonsering og rådgiving i stillingsmarkedet. Jobbnorge eies i dag av 12 av de 18 ansatte, noe som bidrar til ekstra eierskap til jobb og produkt.

– Vårt nettbaserte rekrutteringsverktøy Jobbadmin, lar kundene utforme og publisere stillingsannonser og behandle søknader på en effektiv måte, sier Abelsen.

En styrket merkevare

– Stillingsannonser og opplevelsen av rekrutteringsprosessen er en forlengelse av bedriftens merkevarebygging. Dette er ofte det første møtet folk har med din virksomhet. Det blir derfor svært viktig at du vet hvor og hvordan du skal annonsere for å finne den beste kandidaten, poengterer Abelsen.

Jobbnorges annonseavdeling har spisskompetanse innenfor digitale- og trykte medier og bistår med både rådgivning og produksjon av stillingsannonser.

Tett på kundene

– Nærhet til kunden og en meget høy servicegrad er noe vi setter høyt. Det faktum at alle tjenestene er samlet under samme tak, gjør også at det er kort vei fra et kundeønske til ny funksjonalitet kan være i drift, understreker Abelsen.

Jobbnorge tilbyr fri support for både arbeidsgiver og jobbsøker. Dette sikrer at de har god oversikt over brukeropplevelsen og kan være i forkant med forbedringstiltak.

– Vi benytter oss også av nærheten til lokale kunder som blant annet Dips, Nordasfalt, Bodø Energi og Coop Nordland for dialog rundt produkter og tjenester, forteller Abelsen.

Og én ting er en stående husregel hos Jobbnorge i Sjøgata 50:

– Telefonen bør aldri ringe mer enn tre ganger før noen tar den. I dag har vi en gjennomsnittlig svartid på under 30 sekunder.